I know your feeling restless, Like life’s not on your side



Jag är inte den som brukar vara negativ, men idag är det fan illa. Ligger här i min säng, slappar lite och sådära ni vet och har en så djävulsk ångest inför allt som har med körkortet att göra. Nu, snart 3 år efter att jag egentligen hade kunnat ha mitt körkort, håller jag på att lära mig att köra. Tycker inte om det för fem öre och ser ingen poäng i att skaffa körkort när andra likaväl kan köra mig?!

Stressad är jag också. Ändå sitter jag här och gör inget åt saken. Orkar inte, orkar inte. Finner ingen ork att sätta mig och läsa körkortsteori. Är aldrig stressad, förutom då jag är påväg att missa bussfanskapena. Men idag är jag det. Ångest, stress, ångest, stress, ångest, stress, ångest, stress. Har ångest över allt som har med livet att göra. Vad jag inte har gjort och vad jag borde göra innan jag dör.

Det första är att skaffa jobb. Vet inte vad jag vill jobba med. Men sålänge dem betalar det jag vill ha så är jag nöjd. Ja, det låter bra. Ska bara hitta någon arbetsgivare som känner sig extra snäll och vill hjälpa en stackars människa i nöd.

Sitter och lyssnar på Taio Cruz skiva på min ipod. Har inte insett det innan men hans skiva får mig på lite bättre humör. Lite kärlekstrams, dirty picture och fina ord. Och där hade jag slut på ord. Ja, det var väl allt jag ville ha sagt.

Om 11 timmar sitter jag på en flera timmars lång lektion och ska lära mig varför man inte ska köra rattfull. Ca 84 % av alla bilolyckor som händer, så är föraren påverkad och ändå vill samhället att vi ska skaffa oss körkort?

Alltså, what?

Avslutar detta, något så otroligt negativa inlägg, med att meddela att detta är mitt 3:e (?) försök till att blogga.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0